Effectief documentbeheer

Effectief documentbeheer begint bij het centraal stellen van de individuele medewerker. Vanuit het quantified self principe is hij/zij is altijd primair verantwoordelijk en aanspreekbaar voor zijn/haar productiviteit en opbouw en beheer  van de werkdossiers. Al bij het ontwerp van de werkprocessen zullen de voorwaarden ingericht moeten worden om de werkdossiers ‘als vanzelfsprekend’ op orde te krijgen en houden.

Document Services kunnen daar een belangrijke ondersteunende rol bij spelen. Met een breed scala aan diensten en faciliteiten. Met ontwerpprincipes en advies bij de inrichting van de processen. Met richtlijnen voor informatiemanagement en dossierbeheer, uitvoeren van periodieke audits en coaching van professionals. Maar ook met facilitaire services op het vlak van dossierbeheer, conversieroutines naar duurzaam beheer, uitlenen van specialisten, functioneel applicatiebeheer, templates, digitale postkamer, print- en scanservices.

Al met al ligt er in de aankomende transitie van Het Nieuwe Werken naar Productief Werken een stevige uitdaging. Een uitdaging die ICT, HR, informatiemanagement en facilty management gezamenlijk met de gebruikers op zullen moeten pakken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *